پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 205094
ادامه اعتراض دانش‌آموزان به امتحانات نهايي/ بخشنامه آموزش و پرورش جعلي از آب درآمد! +عکس
تاریخ انتشار : 1395/03/09 17:16:21
نمایش : 1739
برگزاري امتحانات امسال، موجي از اعتراضات را در سراسر کشور راه انداخته و بسياري از دانش آموزان طراحي سوالات را فراتر از حد دانش آموز سوم متوسطه مي دانند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خردادماه، ماه امتحانات پايان سال است و دانش آموزان براي گرفتن نتيجه نه ماه تحصيل در يک پايه تحصيلي تلاش مي کنند؛ اما امسال با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان در هفته سوم خردادماه، فصل داغ امتحانات زودتر از راه رسيد، طوري که اولين امتحان دانش آموزان از بيست و پنجمين روز ارديبهشت آغاز شد.

اين در حالي است که دانش آموزان سال سوم متوسطه با توجه به حساسيت‌هاي بالاي امتحانات نهايي و تاثير بالاي آن بر سوابق تحصيلي و کنکور، نياز به زمان بيشتري براي مرور دروس خود داشتند.

پس از برگزاري امتحانات، موجي از اعتراضات برپا شد و دانش آموزان از دشواري سوالات گله مند شده اند. به گفته آنها در برخي از موارد سوالات از خارج از کتاب طرح شده است. در مقابل اما، مسئولان آموزش‌وپرورش عقيده‌اي خلاف نظر دانش آموزان دارند و مي‌گويند که سؤالات از کتاب و در سطح دانش آموزان بوده است.

سوالات امتحاني زير ذره بين دانش آموزان

اعتراضات به سختي سوالات امتحاني به حدي بوده که صداي اعتراض دانش آموزان  بلندتر از سال هاي گذشته به گوش مي رسد و اکثر آنها سختي سوالات را بيش از توان دانش آموزان سوم متوسطه مي دانند.

برخي از دانش آموزان سوم تجربي دروس شيمي، زمين شناسي  و رياضي را بسيار سخت ارزيابي مي کنند و مي گويند: در درس زمين شناسي و با وجودي که ماهيت  اين درس پر از مطالب حفظي و شبيه به هم است، در طراحي سوالات از جزيي ترين مسائل که واقعا به خاطر سپردن آنها مشکل و حتي ناممکن است، سوال داده شده بود؛ در درس شيمي هم سوالات به حدي مفهومي بود که سوادي فراتر از حد يک دانش آموز سوم دبيرستان براي پاسخگويي نياز داشت.

همچنين اين دانش آموزان مي‌گويند: مهلت درس خواندن براي امتحانات سخت مانند رياضي تنها يک روز تعطيلي بوده که اين وقت کمي براي امتحان نهايي اين درس بوده است.

اين در حالي است که يکي ديگر از دانش آموزان از سوالات سخت درس ديني گله مند است و مي گويد: سوالات خيلي ريز و از فرعيات کتاب بوده است هم چنين در درس رياضي و جبر نيز سوالات بسيار پيچيده شده بود.

اصرار دانش آموزان برسختي امتحانات وانکار مسئولان

باوجود پيگيري هايي که بعد ازاعتراضات دانش آموزان در درس شيمي انجام شد و تصور بر اين بود که  دامنه اعتراضات فقط محدود به يک درس مي شود  اما باز هم اعتراض دانش آموزان در درس هاي زمين شناسي،رياضي ،جبرو ديني ادامه پيدا کرد و امان آنها را بريد تا جايي که حتي در برخي استان ها دانش آموزان مقابل آموزش و پرورش منطقه خود دست به اعتراضات تجمعي زدند و خواستار ترتيب اثري از سوي مسئولان شدند.

با اين وجود مسئولان مربوطه به اين مساله نظري مخالف دانش آموزان دارند و طراحي سوالات را در حد و اندازه دانش آموزان مي دانند از اين رو رييس مرکز سنجش آموزش و پرورش مي گويد: بعد از اين‌که بعضي دانش‌آموزان نسبت به برخي امتحانات اعتراض داشتند، روي اين موضوع تمرکز کرديم و از حوزه‌هاي تصحيح امتحانات خواسته شد تا  نتايج اوراق امتحاني سراسر ايران را  اعلام کنند که بر اين اساس ميانگين نمرات امتحانات تصحيح شده تا پنجم خرداد ، 12.7 بوده که نسبت به سال گذشته رشد1.13 هم داشته چراکه در سال گذشته اين عدد 11.57 بوده است.

بخشنامه‌ جعلي آموزش‌وپرورش در شبکه‌هاي اجتماعي

در کنار حواشي امتحانات نهايي دانش آموزان، عکسي از بخشنامه آموزش و پرورش براي ارفاق در نمرات دانش آموزان در شبکه هاي اجتماعي منتشر شد و دست به دست مي چرخيد. به تازگي اما رسول پاپايي، معاون مرکز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که تصوير منتشر شده از بخشنامه‌اي مبني بر ارفاق در امتحانات نهايي سال سوم متوسطه در فضاي مجازي جعلي است.

اعتراض دانش‌آموزان به امتحانات نهايي/ سختي سوالات يا سستي دانش‌آموزان؟!/ انتشار بخشنامه‌ جعلي آموزش‌وپرورش در شبکه‌هاي اجتماعي +عکس

رسول پاپايي تاکيد کرد: تصوير بخشنامه‌اي مبني بر اعلام نمرات ارفاقي به امتحانات نهايي سال سوم متوسطه در دروس عربي، شيمي، آزمايشگاه و دين و زندگي جعلي بوده و وزارت آموزش و پرورش چنين بخشنامه‌اي صادر نکرده است.

وي افزود: اخيرا عده‌اي با انگيزه‌هاي مختلف شروع به انتشار اخبار کذب پيرامون آموزش و پرورش در فضاي مجازي کرده‌اند و انتظار مي‌رود خانواده، معلمان و دانش‌آموزان اخبار آموزش و پرورش را از طريق پايگاه اطلاع رساني آموزش و پرورش و يا مراجع رسمي دنبال کنند و از بازنشر اينگونه اخبار خودداري کنند.
 

ميانگين نمرات خوب بوده/ مصححا‌ن نهايت دقت را در زمان تصحيح انجام مي دهند

اسفنديار چهار‌بند، مدير کل آموزش و پرورش تهران نيز پس از موج  اعتراضي دانش آموزان به سخت بودن سوالات امتحاني تصريح کرد: در آموزش و‌پرورش تهران با‌ بررسي هاي انجام شده در خصوص اعتراضات دانش آموزان که بيشتر دروس شيمي،عربي و ديني را شامل مي‌شد جلسه اي تشکيل شده  تا به اين موارد توجه شود و بعد از اين مرحله اعتراضات به سازمان سنجش آموزش و پرورش منتقل مي‌شود.

به گفته مدير کل آموزش و پرورش تهران، برخي از دروس دانش آموزان تصحيح شده وضعيت نمرات خوب بوده و حتي در درس ديني که بسياري از دانش آموزان به آن معترض بودند15 درصد نمره 20 گرفته اند و ميانگين نمرات به طور کلي 16 است.

چهاربند اظهار کرد: با توجه به اين مسئله که نمرات نهايي دانش آموزان در کنکور محاسبه مي‌شود، مصححا‌ن نهايت دقت را در زمان تصحيح انجام مي دهند و حتي در درس ديني با توجه به بررسي هاي انجام شده ، قرار بر اين شد تا در کليد سوالات در يکي دو سوال تغييراتي به نفع دانش آموزان ايجاد شود.

وي هم چنين يادآور شد: با توجه به اين كه طراحي سوالات در سطح برنامه كتاب هاي درسي است ولي اعتراضات دانش آموزان بررسي و نتايج در اولين فرصت اعلام مي‌شود.

منبع:فردانيوز
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html